Edustusjoukkueen kesäkausi 2022

16.11.2022

Valokuva: Kari Etelä, 16.8.2022 Sääksjärven Loiske ry 75 vuotta juhlaottelu Loiske vs. FC Haka 0-6.

Miesten edustusjoukkue päättää kautensa kolmosessa kuudenneksi

Sääksjärven Loiskeen miesten edustusjoukkue pelasi menneenä kesänä Palloliiton läntisen alueen miesten kolmosen B-lohkossa, jossa se ylsi lopulta kuudenneksi (/12). Pisteitä kertyi 30. Sarjan voittajaksi selviytyi NoPS, toisella sijalla samoilla pisteillä (56) TPV.

Kaksinkertaisessa sarjassa pelattiin 22 ottelua, joista Loiske voitti 9, pelasi 3 tasan ja hävisi 10. Erityisen hyvin oranssit pelasivat toisen kierroksen alussa, kun joukkue voitti kuudesta pelistä 4 ja pelasi yhden tasan. Loiske laittoi pallon verkkoon yhteensä 42 kertaa 17 eri pelaajan toimesta. Joukkueen paras maalintekijä kaudella oli Juho Viitaharju, jonka jalasta pallo päätyi maaliin 5 kertaa. Neljä maalia iski Akseli Tiensuu, Onni Huvinen ja Matias Riikonen. Kauden aikana oranssit päästivät yhteensä 52 maalia. Eniten otteluita kirjattiin kapteeni Tomi Vikmanille, joka pelasi kaudella 20 peliä. Joukkueessa esiintyi yhteensä 33 pelaajaa.

Loiske osallistui Suomen Cuppiin, jossa seinä nousi vastaan kolmannessa pelissä TPV:tä vastaan. Elokuussa joukkue pelasi myös 75-vuotiaan seuran kunniaksi juhlaottelun veikkausliigajoukkue Hakaa vastaan (kuva, Kari Etelä). Loiske pelasi kotipelinsä Sääksjärvellä, jonne saapui hieno joukko kannustajia peli toisensa jälkeen. Edustusjoukkuetta ovat sponsoroineet K-Supermarket Kuljun Kartano, Keskustiimi Oy, Sääksjärven Apteekki, Rantal Oy, Pub Sääksville, Soosipojat, R-Kioski Peltolammi, Team Factory, Kuljetus Timo Vikman Oy, Arpeco Oy ja seuran varusteyhteistyökumppani Macron Finland Oy. Loiske kiittää sekä fanijoukkoja että sponsoreita kauden aikana saadusta tuesta!

Joukkueen päävalmentaja Reijo Laaksonen ja apuvalmentaja Jani Moisio, pitkäaikainen huoltaja Jarkko Altonen, joukkueenjohtaja Janne Peltonen apunaan Tomi Vikman jatkavat kaudelle 2023, jolloin joukkueen tavoitteena on parantaa sijoitustaan kolmosessa. ?

#sääksjärvenloiske #loisketykittää